01 d’octubre 2013

Lectura avançada d’entranyes o referèndum?



Acabo de llegir un titular de premsa on s’afirma que a la Cerdanya no ens cal una consulta per decidir si volem o no volem els futurs Jocs Olímpics d’Hivern perquè, pel que sembla, hi ha una unanimitat a favor de la celebració dels Jocs.

Doncs bé, això no és així. En primer lloc, em sembla un menyspreu cap als cerdans i cap a la democràcia aquesta actitud que han adoptat alguns polítics del territori fent veure que no calen consultes, que ja està tot decidit i que ells han interpretat la voluntat popular. No sé com ho deuen haver fet. Potser llegint les entranyes d’algun dels abundants voltors que hi ha per la Cerdanya. Chi lo sa!

Jo crec que caldria un referèndum. Possiblement sigui cert que els cerdans majoritàriament volen aquests Jocs, però jo no ho tinc tant clar. Alguna enquesta informal realitzada en algun mitjà de comunicació pirinenc mostra uns resultats no tan favorables a la celebració dels Jocs d’Hivern.

Altrament, aquesta sensació que estem donant que ens calen aquests Jocs com l’aire que respirem, crec que és força negativa per a la imatge de la Cerdanya. És cert que ens aniria bé que milloressin la línia de tren Barcelona-Puigcerdà. Però no tinc tan clar que ens calgui que ens facin passar una autopista pel bell mig de la vall, ni que calgui convertir la Molina o els afores de Puigcerdà en una megaurbanització més. Com si no en tinguéssim ja!

Bé, pregunteu als cerdans quin futur volem. O és que només es poden fer referèndums per decidir el futur de Catalunya? Els cerdans no tenim veu?