12 de novembre 2018

Destrossa a Llívia


Dissabte vaig anar a Llívia i en passar per davant de l’Església em vaig quedar del tot astorat: han tallat tots els arbres que hi havia i part del mur perimetral ha desaparegut. N’havia sentit a parlar que ho volien fer, però no sabia que ja ho haguessin fet. El cert és que sembla com si hagués caigut una bomba i ho hagués esclafat tot.

No sé exactament a què obeeix aquesta mesura. Diuen que els arbres tapaven l’església i també que es volia integrar el conjunt arqueològic del Fòrum Romà amb l’entorn. No ho sé. De fet, no m’importa gaire.

L’única cosa que sé és que un dels racons més bonics de Llívia ha desaparegut en un tres i no res. Quan anava a sentir els concerts de Llívia a l’estiu, sempre arribava una estona abans per poder asseure’m en un dels bancs, sota d’aquests preciosos arbres. Ja no ho podré fer mai més.

Insisteixo: no sé per què s’ha fet això, però ho trobo sincerament horrorós. Si realment s’ha fet per ressaltar el patrimoni arquitectònic, potser caldria recordar que el patrimoni natural també existeix i que també hi compta. No ho sé. Hi ha coses que no les entendré mai.

El que sí que sé és que no penso tornar en moltíssim temps a posar els peus en aquesta zona perquè em dol el cor. Ja s’ho faran si continuen destruint les zones amb més encant que tenen.