07 d’abril 2020

Campi qui pugui


Aquests dies s’està parlant molt de l’arribada de segons residents a la Cerdanya i de com pot afectar això al sistema sanitari local i a la propagació del coronavirus entre la població cerdana.

Sí, d’acord. Però en el fons són poca gent. La majoria no ha pujat. I això és el que em preocupa: quan es relaxin els criteris de confinament i la gent es pugui tornar a moure lliurement pertot arreu, què ens passarà?

A veure, els llocs turístics, com la muntanya i la platja possiblement registraran una afluència massiva de gent afamada de respirar “aire lliure” i de córrer pel medi natural. I molts d’ells encara seran portadors del coronavirus i ens el portaran, perquè molta gent portadora és asimptomàtica.

I això, ens agradi o no, pot provocar una situació com la de Sòria: un lloc on pràcticament ningú no estava infectat fa un temps i ara s’ha convertit en un dels indrets de l’estat amb una proporció més alta de gent malalta. Ens pot passar el mateix.

I si ara no hi ha cap control massa seriós, imagineu-vos com pot posar-se això quan la gent es pugui moure lliurement per tot el país. Espero equivocar-me, però la possibilitat que les coses siguin així em neguiteja força.



3 Comments:

At 1:45 p. m., Blogger Unknown said...

A mi també em neguiteja, en això coincidim. No s'hauria d'aixecar el confinament si a tothom no li han fet el test, però amb el retard que portem...

 
At 5:55 p. m., Anonymous Jordi said...

Ens tenir que conscienciar de que tots passarem o ja em passat la malaltia. Ara tenim que veure a quin ritme i de quina manera no podem tornar a col·lapsar el sistema.

 
At 8:23 p. m., Blogger Joana said...

Doncs no sé que dir-vos. Ens mirareu malament? Em fa por i pena poder pensar que penseu això, a mi no se m'ha passat pel cap de pensar en si els turistes o no turistes, vosaltres mateixos, vindreu al meu poble i si em poden encomenar alguna cosa

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home