23 d’abril 2020

Cap de turc


He detectat que cada cop hi ha més desafecció a les xarxes socials pel tema del confinament pel coronavirus. Per dir-ho ras i curt: una mala bava creixent pel fet que estiguem tancats, sense poder fer res, mentre l’economia es deteriora i les perspectives de millora es van allunyant cada cop més.

Això em preocupa molt. En primera instància, pel fet en si mateix: la pressió no és bona, ja que pot acumular-se i acabar esclatant pel lloc que menys t’imagines. Cada cop, percebo més odi. Per dir-ho en termes de Star Wars: hi ha una pertorbació a la Força.

Odi envers els que són de fora del nostre entorn; odi cap als diferents; odi cap al Govern i els polítics; odi contra certs mitjans de comunicació; odi contra suposats complots com el del 5G o la teoria que el virus va ser creat artificialment amb males intencions pels xinesos o pels nord-americans; odi cap a tot allò que ens desagrada, no entenem prou bé o, simplement, creiem que pot tenir part de culpa d’allò que ens està passant.

Però, a part de tot això, que és força evident, em temo que la meva preocupació la tenen també els que manen. Sense futbol i altres espectacles de masses amb què desviar l’atenció i alliberar tensions, la gent tancada a casa, pensant, llegint sobre tota mena de teories conspiratòries per les xarxes, patint per no poder sortir, veient com no s’està gestionant prou bé una crisi per a la qual, molt em temo que ningú no estava gaire preparat, això té molt mala pinta.

I per tant, em temo que des de dalt se’ns acabarà oferint un cap de turc, un responsable de la situació actual a qui culpar i que tindrà totes les de rebre. Com van ser els jueus durant algunes epidèmies de pesta (i altres lamentables episodis de la Història), els caps de turc estan a l’ordre del dia.

Em fa molta por que algú tingui una idea “brillant” per no assumir les seves responsabilitats i se les carregui qui passava per allà, encara que no tingui cap culpa. Això és el que em fa més por. I com més temps passa acumulant-se la tensió social, més probable és que algú decideixi prendre aquesta decisió. Estiguem amatents i no ens deixem manipular.



2 Comments:

At 1:18 p. m., Blogger Joana said...

Bona diada de Sant Jordi. Enguany no podem comprar llibre.
Que s'acabi aviat, pot passar qualsevol cosa

 
At 2:08 p. m., Anonymous Jordi said...

Jo com sempre soc un negatiu, la culpa la te tothom i jo mes.
A mes, tot això es una conspiració per aplanar l'arribada de les naus extraterrestres que van darrere del meteorit que te que caure a la terra i la sortida dels reptilians que viuen amb nosaltres.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home