03 de setembre 2008

Periodistes que deixen molt que desitjar

Per qüestions personals sempre he estat lligat en certa manera al món del periodisme. Les primeres paraules que vaig aprendre a llegir, no van ser ni "mamà" ni "papà", sinó "La Vanguardia", el nom del diari barceloní.

Des de molt petit, llegia el diari i he après molt seguint aquesta pràctica. Un dia sense diari se'm fa tan llarg com un dia sense pa. Avui, en llegeixo tres cada dia i possiblement en llegiria més si en trobés més que em plaguessin mínimament.

És per això que tinc una bona perspectiva de com ha anat evolucionant el món del periodisme les tres darreres dècades a casa nostra. Se suposa que vivim en temps avançats i que la generació actual és la més ben formada de tots els temps. Se suposa.

Veig que al periodisme no passa ben bé així. Potser és que ara n'hi ha molts, de periodistes o de gent que es creu periodista pel simple fet d'haver estudiat la carrera. Però com tots els oficis, cal un cert art i una certa vocació, que molt sovint hi manquen.

Em molesta molt veure articles mal escrits, fins i tot amb faltes d'ortografia. Això vol dir que tant el periodista com el corrector no han fet bé la seva feina. Em molesten les notícies o els articles mal redactats, que no s'acaben d'entendre. N'hi ha, oh, si n'hi ha!

Però em molesta més la deixadesa. No entenc com algú que es té per professional i que es guanya les garrofes amb el noble art d'escriure, no es pren la molèstia de verificar una font, de contrastar una dada o d'aplicar una mica de seny a allò que publica.

No entenc que molts es limitin a copiar les notes de premsa que els envien les institucions, públiques o privades, sense ni canviar el redactat. Per a això ja tenim la versió oficial, no ens cal el periodista per a res!

Ja no parlem d'aquells que es vénen per una cadira a la fila zero o per uns copets a l'esquena o per quatre pobres exclusives, que no deixen de ser propaganda per qui les hi concedeix. A canvi, fan articles on lloen les excel·lències del seu amo amb una feredor que fa basarda.

I molts d'ells, van amb uns aires de prepotència i amb una fatxenderia insofribles, que sembla que siguin ells els protagonistes i no els narradors de l'actualitat, quan l'única cosa que fan és llepar les engrunes que els deixen.

N'he conegut uns quants de periodistes i els millors solen ser gent molt senzilla, educada i humil. Evidentment, hi ha excepcions, com pertot arreu, però no deixo d'enyorar amb una certa tristesa alguns que ja no practiquen l'ofici i que l'han deixat en mans de gent poc preparada que es pensen que són qui-sap-lo.

12 Comments:

At 1:11 p. m., Anonymous Anònim said...

Si parles de qui jo em penso, dona·li temps que encara es massa jove. Encara manen els mateixos a la Comarca que quan ell estava a la facultat.
Et semblara una tonteria però referent al post anterior, una cosa que no es que em faci feliç però es un d'aquells petits plaers de la vida es quan et treus els mitjons i et rasques allà on era la goma. :)

 
At 1:14 p. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

No, no parlo d'un periodista en concret. Si no, li diria pel nom. Parlo d'uns quants. Per fortuna, no tots :D N'hi ha que són molt bons professionals.

 
At 2:05 p. m., Anonymous Anònim said...

i Amb iniciativa, veure si comença el nou canal de noticies de cerdanya per internet que està preparant Edu Palomares. WWW.CERETANIA.TV

 
At 6:39 p. m., Anonymous Anònim said...

com sigui com tot el que fa el palomares anem ben servits. aquet tiu és penós, un prepotent i he llegit algunes coses que fica a l'acn i fa pena: mal redactat, mal escrit, ple de faltes i dades incorrectes i inventades. l'he vist reflectit en aquest post.

 
At 10:37 a. m., Anonymous Anònim said...

que és l'acn?

 
At 10:40 a. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

ACN = Agència Catalana de Notícies

 
At 10:51 a. m., Anonymous Anònim said...

Fa uns mesos que ja no hi treballa a l'ACN. Ara per ara es una les besties negres de l'ajuntament per una serie de divergències.

 
At 11:07 a. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

Alguna cosa vaig sentir. Què ha passat per què sigui non grat a l'Ajuntament?

 
At 11:52 a. m., Anonymous Anònim said...

Li van treure les ajudes per l'associació cultural i va barrejar la seva feina amb el fet de la eliminació de subvencions per l'associació cultural G7. Nomes espero i desitjo que li vagi ve a la seva aposta per la informació a travès de la xarxa. Em Sembla que es un projecte que portava al cap feia molt de tems.

 
At 1:14 a. m., Blogger Meister said...

Serà per algo que li han tret si és que li han tret... em pregunto.

Jo no hi tinc pas cap tracte personal i de la seva etapa a la ràdio només puc parlar bé d'una entrevista al director de l'institut que el va deixar en pilotes. Res més.

A mi em sembla que va amb una mica de prepotència i per aquest motiu es guanya les no-amistats. Jo, almenys, per la imatge que dóna, no el voldria pas per les vores.

I per altra banda, de periodistes mediocres n'hi ha a tot arreu, només cal obrir La Vanguardia i mirar segons quins articles, plens de faltes, i que fan realment pena. Jo per mi que els copien d'internet o els tradueixen amb un traductor automàtic.

 
At 2:53 p. m., Anonymous Anònim said...

Bones. Què tal sòc l'Edu Palomares. En primer lloc us volia agrair a tots el fet de què aneu parlant de ceratania.tv un projecte qe comença amb molta il·lusió i amb moltes ganes. La intenció és poder informar del què va passant a la comarca i també de donar la paraula a tothom. En referència a les crítiques negatives sobre la meva persona, només puc dir que lamento que algunespersones es facin una imatge errònea de la meva persona. Per altrra banda, també els he de dir que és molt COBART enviar anònims insultants contra una persona. Per això els animo que puguin parlar amb mi si tenen alguna cosa que dir-me tan personal com professional. Sempre he atès a tothom. Però el cert és que per l'experiència que en tinc dels fòrums com aquest és que són una porta oberta a determinades persones que només pretenen fer mal amb comentaris i insults fets des de l'anonimat. És una llàstima, però aquesta és l'experiència que en tinc per d'altres fòrums, com per exemple el que hi va haver en l'hoquei gel espanyol, que va acabar com el rosari de l'Aurora i han acabat plegant. Espero i desitjo que aquest espai no es corrompi fins aquests extrems. Això dependrà del criteri que en tingui el seu moderador, a qui també li desitjo molta sort en aquest blog.

I per acabar, només em resta dir-vos que els vídeos de ceretania.tv ja es poden consultar al you tube en el canal 'ceretaniat'. Moltes gràcies a tots de nou i penseu que les opinions s'han de raonar abans de afusellar a la gent. Moltes de les opinions estan totalment infundades i mancades de dades objectius, queden doncs en simples suposicions sense cap fonament. Tothom és lliure d'opinar, però no totes les opinions són vàlides.

GRÀCIES I BONA SORT:

Edu Palomares

 
At 6:22 p. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

Edu, no et facis mala sang per aquestes coses: no paga la pena. Internet és així. Això no justifica la calúmnia, per descomptat, però l'anonimat és una de les fàcies que té internet.

A mi particularment no m'agrada. Sempre signo les meves intervencions amb el meu nick seguit del meu nom, perquè no hi hagi confusió possible. Però no tothom ho fa així.

Hi ha gent que no té inconvenient a llançar la pedra i amagar la mà, però això no passa només a internet. Què són els rumors si no això? Sempre hi ha hagut coses d'aquestes i sempre n'hi haurà. El problema no és el canal sinó la gent, així de simple.

Pel que fa a aquest bloc, procuro que les coses no es descontrolin, tot i que de vegades les discusions arriben al límit i cal posar ordre. Algun cop he hagut d'esborrar algun post. Així que no crec que la cosa passi d'aquí.

Sort amb ceretania.tv!!!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home