09 de juny 2009

Qui ha guanyat aquestes eleccions?

Ara que ja han passat un parell de dies després de les eleccions europees, m'agradaria donar la meva opinió sobre els resultats, perquè tinc la sensació que els partits polítics han perdut el nord i estan traient unes conclusions realment surrealistes.

A veure, a menys que estigui molt errat, hi ha un guanyador claríssim d'aquestes eleccions a Catalunya: l'abstenció. Dos de cada tres catalans no ha anat a votar i, d'entre els que hi han anat, un bon nombre han votat en blanc.

No entenc que cap partit polític que tingués una mínima vergonya aliena sortís a dir que està content per haver guanyat res. És que no han guanyat res! Si dues terceres parts de la població es queden a caseta i passen olímpicament de tu, em sembla un fracàs total del sistema de partits tal i com actualment el coneixem.

Però ells rai! Fan els seus números, treuen els seus percentatges i, evidentment, tots han guanyat: uns en escons, altres perquè no han rebut una clatellada tan gran com s'esperaven, altres perquè resisteixen, altres perquè... En fi, que tots ho celebren quan tots han perdut en major o menor grau.

Després els estranya que la professió de polític estigui totalment desacreditada, que tinguin una popularitat semblant a la dels taurons i que la gent digui pestes d'ells. Però és igual, perquè entre cocktail i dinar pagat a costa de la hisenda pública, entre viatge oficial i inauguració amb tallada de cinta, obliden en quin món viuen i es pensen que realment són els que manen.

Viuen en un núvol. Potser no tots són així, però de moment és l'hora que algú demostri que pertany a una altra "tribu". De moment, tots a brindar amb xampany per uns resultats que, des d'una òptica democràtica, són un veritable desastre.

2 Comments:

At 7:16 p. m., Anonymous jordi said...

No crec que el problema sigui 100% dels partits polítics i la famosa desafecció, n'hi han una trentena d'opcions polítiques de tots colors per votar. Un diumenge es un dia molt maco per estar de panxing o per anar a la platja o qualsevol altre cosa, perquè ha de perdre la gent un moment per anar a votar, total guanyaran els de sempre. El fet de que altres aniran a votar per nosaltres ja ens va be. Es mes la mandra que un altra cosa i si no ens agrada la política i volem donar un vot de castig vota en blanc i punt, de fet s'ha multiplicat la gent que vota en blanc.

 
At 5:27 p. m., Blogger Joana said...

No sóc gaire política i m'importa poc o menys, ja sé que no hauria de ser així. Però en aquestes estava fastiguejada i tot i que hauria tingut temps per anar a votar, no ho vaig fer. Estic d'acord amb tu Enric, que caldria que s'ho fessin mirar i tots plegats pensessin una mica més en l'abstenció i el vot en blanc. Que només voti un terç de la població, vol dir alguna cosa. Però, em perdonarà tothom, a mi cal que m'entri, i veia els cartells al carrer i les propagandes a la tele i aquesta gent, ningú, no em mereix confiança, no m'agrada la cara que fan.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home