19 de març 2009

La Cerdanya, a la balitresca

Acabo de rebre amb gran il•lusió les galerades del meu llibre "La Cerdanya a la balitresca" que sortirà publicat per Edicions Salòria pel proper Sant Jordi. És el meu primer llibre i està basat en alguns dels articles publicats en aquest bloc. Fa dies que la cosa està en marxa, però veure per fir sobre paper les primeres proves li confereix una emoció especial.

Tot va començar fa tres anys, en un curs de català del nivell D que impartia en Manel Figuera al Consell Comarcal de la Cerdanya. Ens va recomanar que féssim pràctica d'escriptura de textos d'opinió en català i, com que tot just llavors s'estaven posant de moda els blocs a internet, vaig decidir d'obrir-ne un titulat 'A la balitresca' per parlar sobre la llengua i l'actualitat a la Cerdanya.

A poc a poc es van anar acumulant les entrades i em vaig engrescar pels comentaris deixats per algunes persones. Fins i tot, gent que no coneixia de res em deien que llegien el bloc i que els agradava i això em va motivar a continuar-lo quan va acabar el curs que havia propiciat la creació del bloc.

Durant aquests anys he anat opinant sobre multitud de temes, procurant sempre de ser respectuós amb tothom i amb totes les idees, debatent quan es donava la possibilitat i procurant ser objectiu. Naturalment, tota opinió implica una certa subjectivitat i l'objectivitat pura no existix.

A més a més, segur que de vegades m'ha mancat informació sobre alguns temes o les meves fonts no m'han permès de profunditzar els temes tant com m'hauria agradat, però cal tenir en compte que el bloc no ha deixat de ser una afició, no una dedicació, i tampoc hi he esmerçat massa temps en cadascuna de les entrades.

Fa unes setmanes, els amics de Salòria em van proposar de recollir part de les opinions del bloc en format llibre i la idea em va il•lusionar molt, perquè si bé crec que internet arriba cada cop a més gent, un sector important del públic potencial al qual podrien anar dirigides les meves opinions, potser no tenia l'oportunitat de llegir-les.

7 Comments:

At 7:54 a. m., Anonymous Anònim said...

Estic molt il·lusionat amb aquest llibre i crec que serà una bona esperiència. Ànims i a continuar amb el bloc!!

 
At 11:44 a. m., Anonymous Anònim said...

Felicitats. On podrem aconseguir el llibre?

 
At 12:32 p. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

Suposo que a les llibreries :) A partir de sant Jordi.

 
At 6:57 p. m., Anonymous Anònim said...

Edicions Salòria: El llibre el distribuirem uns dies abans de Sant Jordi a les llibreries de la Cerdanya, l'Alt Urgell, Andorra i El Berguedà.
Un saludo!

 
At 9:27 a. m., Anonymous Anònim said...

Molt bona idea la de publicar un llibre. Així les teves opinions arribaran als cerdans que no es connecten a internet o que no coneixen el blog.

 
At 8:42 p. m., Blogger Rafel said...

Enhorabona pel primer llibre. Segueixo fa temps aquest bloc ja que m'ha permès posar-me una mica més al dia del que es cou a la Cerdanya.
En comparteixo bona part de les teves opinions encara que resideixi bona part de l'any a Barcelona.
Espero aconseguir el llibre, o per Sant Jordi o a la Festcat de Llívia.

Rafel

 
At 12:05 p. m., Anonymous Anònim said...

Felicitats Enric, estic segur que no serà l´últim llibre, jo el comprare.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home