04 de febrer 2008

Partidisme?

Fa uns dies, vaig rebre en aquest bloc una crítica anònima acusant-me de partidista perquè, pel que sembla, no parava de criticar tot el que feia l’Ajuntament i no proposava, en canvi, cal alternativa.

Com totes les crítiques, em va fer reflexionar. Primer vaig repassar el bloc i, realment es va confirmar la sensació que tenia: que si bé hi ha moltes entrades “crítiques”, també n’hi ha de laudatòries.

D’altra banda, en moltes d’elles ja proposava solucions alternatives. Fins i tot hi ha un post sencer pel voltant de les eleccions municipals passades on proposava un munt d’idees per a aquell qui les vulgués tenir en compte.

Per tant, crec que la crítica en qüestió cau pel seu propi pes. També comentava que he ofert a l’Ajuntament un munt d’idees per a diferents àrees que, per cert, han tingut molt bona acollida. Des d’aquí, vull deixar constància d’això. Concretament vull agrair a les àrees d’ Alcaldia, Cultura, Promoció i Esports i Benestar social el seu interès.

Després, com passa amb totes les idees, algunes seran viables i es podran dur a terme i d’altres no, però això és normal.

Per tant, tenint en compte que sempre he tingut una actitud bàsicament positiva, crec que tinc tot el dret del món de queixar-me quan veig una cosa que no m’agrada. Per exemple, no m’agrada que tallin gratuïtament arbres, no m’agrada la pantalla electrònica de la plaça Barcelona i no m’agrada que es malmetin els diners públics, sobre tot ara que estem passant per una temporada d’una certa crisi.

Cadascú és lliure d’opinar el que vulgui, mentre ho faci sense insultar. Crec que mai no he insultat ningú des d’aquest bloc. Ara bé, si algú es pensa que em callaré una cosa que no m’agrada pel fet que la faci el Consell comarcal, l’Ajuntament, una determinada associació o una determinada persona, és que em coneix molt poc.

Crec en la llibertat d’expressió. Durant massa temps en aquest país no n’hem tingut i ara que la tenim, tinc tota la voluntat del món de fer-la servir. Si a algú no li agrada allò que dic, té tot el dret d’enfadar-se, però no entenc que l’única cosa que se li acudeixi és dir-me que sóc “partidista” o que els ciutadans de la Cerdanya m’agrairan que sigui menys crític.

Això darrer és del tot fals. Només he rebut una petició per que sigui menys crític i força lloances pel fet de ser-ho. Així que em penso que la persona que fa l’acusació està molt mal informada o té interessos particulars per fer-me callar.

Des del punt de vista del governant, entenc perfectament que facis el que facis trobaràs gent a qui no li agradarà una determinada mesura. Però el governant ha d’entendre que, igual que ell té tot el dret de governar, que per això l’han escollit democràticament, el poble té tot el dret a oposar-s’hi democràticament i pacífica quan creu que l’acció del govern entra en col·lisió amb els seus interessos o amb la seva consciència.

En això rau la democràcia. Espero que aquells que encara no ho entenen, ho acabin fent tard o d’hora, però el que espero de debò és poder continuar lloant, criticant i comentant tot allò que veig de la realitat cerdana. I si a algú no li agrada, només cal que no em llegeixi i ja està. Ningú no hi està pas obligat.

1 Comments:

At 10:37 p. m., Anonymous Anònim said...

Segueixo el teu bloc des de fa força temps i estic completament d'acord en aquest comentari que has fet. El problema es que hi han persones per les quals tota la seva labor es perfecta i no admeten que això no sempre es d'aquesta manera. Ja se que no et fa falta, però tens tot el meu suport i el meu agraïment per aquesta feina de reflexió i informació que fas.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home