04 de gener 2011

Fum, fum, fum!

Per començar he de dir que jo no sóc fumador ni ho he estat mai i que el fum del tabac em molesta profundament. Però hi ha una sèrie d'aspectes de la recent llei antitabac que trobo absurds o innecessaris.

En primer lloc, els locals que tenen un espai habilitat per a fumadors i amb extracció d'aire, quin mal fan a ningú? Si l'aire es va renovant, quin mal li pot fer als cambrers? A més a més, tampoc cal demanar una puresa de l'aire equivalent a la del Pirineu. La major part dels locals es troben en ciutats força contaminades i no per això prohibeixen la circulació dels cotxes, principals focus generadors de contaminació atmosfèrica.

En segon lloc, està el tema dels parcs infantils. Per què no s'hi pot fumar si és un espai obert? Per no donar "mal exemple" als nens? Llavors, perquè es pot fumar als estadis de futbol que també estan plens de nens?

En tercer lloc, els hospitals. Em sembla molt bé que no es pugui fumar dins, però quin problema hi ha de fumar fora? I insisteixo amb el tema del fum dels cotxes: a aquests per què no els prohibeixen de circular al costat dels hospitals? Ah, per cert, a mi no m'agradaria que m'operés un metge am "mono" del tabac...

Com a cua dels despropòsits d'aquesta llei, ara resulta que es pot fumar a les terrasses dels bars, però com que fa fred, s'instal•len estufes de gas. Mira que bé! I el gas no contamina! Concretament, produeix CO2 i es malbarata el calor que dóna gust! Com que ens sobren els calés, vinga a llençar energia a l'atmosfera!

Per postres, aquesta llei pot afectar negativament els comptes d'explotació de bars i restaurants en uns moments de crisi econòmica galopant. Fins i tot el moment no és el més adequat.

I què fa el Govern per acabar d'adobar-ho? Doncs insten a què els ciutadans denunciïn els infractors. Torna l'època de les denúncies anònimes! Que bonic! Ho ensenyaran això també a l'assignatura de l'educació per la ciutadania?

2 Comments:

At 10:19 p. m., Blogger Rafel said...

Potser és una llei que arriba tard, amb aspectes poc lògics. Ja veurem quina normativa fan sobre el tema d'estufes al carrer. Potser els temps estan canviant i quan es té fred, en lloc d'entrar a un local millor que em treguin fora una estufa, no ens estem de res.

PS. Fa uns 20 anys la innocentada del diari El Punt va ser que instal·larien estufes al carrer Major de Camprodon per combatre el fred de l'hivern.

 
At 11:34 p. m., Blogger Joana said...

Quan em vaig canviar el cotxe, encara no fa dos anys, em vaig proposar no fumar al cotxe, però dijous vaig trencar la meva proposició. És una vergonya, qualsevol pot denunciar, és molt trist. Els fumadors som l'escoria de la societat, però ningú no es queixa dels impostos que provenen del tabac, el que abans costava 3,20 euros ara val 3,60. Amb aquests sis dies, he vist bars buits, que abans eren plens.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home