30 de juny 2009

Revetlles tranquil•les

Darrerament he sentit a força gent arreu del país queixant-se de l'excés de petards a les revetlles de l'estiu, especialment a la de sant Joan. Des que tinc ús de raó, els petards han format part de l'imaginari de la nit de sant Joan. Però d'un temps ençà, fins i tot em fa por sortir aquesta nit per temor a rebre mal.

Molta gent llança petards i coets sense mirar, de vegades des dels balcons al carrer i no controlen si a sota passa algú. Tanmateix, pots veure a nens molt petits llançant material pirotècnic que, a dreta llei, no poden manipular. Però els seus pares encara els inciten a fer-ho i s'ho miren embadalits.

Jo fa anys que no pujo a la revetlla de sant Joan que es fa al centre de la Vila perquè tinc por i estic fart de trons i de coets i petards descontrol•lats, alguns llançats amb mala bava, fins i tot.

Entenc, però, que la meva postura és minoritària possiblement i que la gent vol gresca i xerinola. Molt bé. Però tots hi cabem. Per què no organitzar en algun lloc apartat una revetlla tranquil•la per a aquelles persones a les quals no ens agraden els petards?

Hi hauria dues possibilitats: o bé prohibir totalment els petards explosius en aquesta revetlla tranquil•la, o bé no deixar-los llança pertot arreu, sinó crear un àrea exclusiva per a aquests. Crec que qualsevol de les dues possibilitats és força acceptable.

D'aquesta manera, molta gent, especialment parelles amb nens petits, la gent gran o aquells que no gaudim dels sorolls podríem tenir una revetlla tranquil•la, amb una bona foguera i una revetlla més plàcida. Llanço des d'aquí aquesta idea a les autoritats encarregades de planificar les festes a fi que en prenguin nota si ho consideren escaient.

1 Comments:

At 5:36 p. m., Blogger Joana said...

Estic d'acord amb tu, que es llencen petards que ja són "bombes" i els deixen a nens que no haurien ni de tocar-los apagats. Però, que els prohibeixin? noooo, si us plau. Que prohibeixin els que fan tan soroll. Ja van prohibir les fogueres i ara ben poques s'en fan.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home