29 de gener 2009

Perfil personal

D'aquí a una setmana, farà tres anys de l'existència d'aquest bloc. En cap moment em vaig pensar en un principi que això duraria tant, però així han anat les coses i, de moment, no penso pas deixar-lo.

Potser ha arribat l'hora de resumir en una mena de manifest les meves opinions, que he anat llançant a la blogosfera en el transcurs d'aquests tres anys. Som-hi.


Sóc català per elecció i espanyol per imperatiu legal. Em considero nacionalista, catalanista i independentista. En l'àmbit estrictament polític, sóc liberal progressista (dels d'abans, no pas un neocon). Crec en el progrès i en la igualtat d'oportunitats. Sóc demòcrata i crec que tots els éssers humans tenim uns drets bàsics que cal respectar i protegir. Pel que fa a l'articulació de l'estat, sóc més aviat federalista.

Sóc ecologista des d'una època en què no estava de moda ser-ho. Tinc una mentalitat científica i em considero racionalista, si bé crec que no necessàriament tota la realitat ha de ser explicada pel mètode científic. Sóc agnòstic i humanista. M'agraden tant les ciències com les lletres. Crec que l'art és una expressió necessària de l'esperit humà.

M'agrada la política i donar la meva opinió raonadament. Això m'ha comportat més d'un problema i segur que em donarà més maldecaps en el futur. No sóc cap sectari. No sóc marcadament partidista i no crec que ningú tingui la veritat eterna i indiscutible. No m'agraden els líders carismàtics i en desconfio força.

Pel que fa a la Cerdanya, crec en la seva unitat geogràfica i cultural, cosa força extranya avui dia, especialment entre els polítics, que s'omplen la boca però que després fan el contrari d'allò que prediquen.

Crec que l'economia comarcal hauria de ser més diversa. Penso que s'ha edificat massa i sense gaire control. No es respecta el patrimoni, ni natural, ni paisatgístic, ni històricocultural. Els cerdans, i molt especialment els puigcerdanesos, viuen d'esquenes a la natura i a la seva comarca.

M'agrada el medi natural i conèixer-lo en profunditat. M'agrada passejar per la muntanya i gaudir, sobre tot, del paisatge i de la flora.

Crec en la societat civil i en les xarxes socials. Penso que la gent hauria de ser més positiva i més col•laborativa i que hauria de participar més en la vida social i deixar de gratar-se contínuament allò que no sona.

Sóc membre de Depana, l'Associació Micològica Font i Quer, l'Agrupació Astronòmica de Sabadell, l'Institut d'Estudis Ceretans, l'Associació de Fotografia de Cerdanya, Joventuts Musicals de Cerdanya, l'Associació d'Orquidiologia de Catalunya, el Club Gel Puigcerdà i sóc President fundador del Grup de Recerca de Cerdanya.

M'agrada la música de tot tipus, especialment la clàssica i la romàntica, així com la música tradicional irlandesa i del Pirineu i també l'òpera. També m'agrada molt el cinema i el teatre.

Llegeixo contínuament i m'agrada especialment l'assaig científic, sociològic, la poesia, la crítica humorística, la novel•la històrica i la literatura fantástica. Sóc subscriptor d'una gran quantitat de revistes de tot tipus i llegeixo tres diaris cada dia.

Miro poc la televisió i em quedo amb els informatius, amb el Polònia, amb House i poca cosa més. La resta no m'atrau especialment.

Vaig estudiar Enginyeria Tècnica Superior de Telecomunicacions a la UPC de Barcelona, treballo d'informàtic programador i m'estimo per sobre de tot la Terra i molt especialment un trosset d'ella que es diu Cerdanya.

Segur que em deixo coses, però crec que això defineix força bé el meu perfil com a persona.

2 Comments:

At 10:41 a. m., Anonymous Anònim said...

Un bon resum, si senyor.

 
At 7:50 a. m., Blogger ALP2500 said...

Bé Enric moltes felicitats, escriure durant tres anys sobre la nostra comarca, quasi bé diàriament es tot un repte i veig que de moment et surt de meravella, jo et voldria deixar un repte aconseguir de un cop de que la Cerdanya vagi unida a demanar les coss, crear una associació perquè tot vagin agafadets de la ma, perqué si la unió fa la força, aqui els partidismes ens divideixen, i com diu la dita "divide i venceras".

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home