10 de setembre 2012

Estelades


Divendres al capvespre vaig anar a sopar a Berga i em vaig endur l’agradable sorpresa que tota la ciutat estava plena d’estelades. Cosa que em recorda que no podem dir el mateix de Puigcerdà. Aquí, amb prou feines quatre gats posen la senyera i algun, una mica més agosarat, posa l’estelada. Però vaja, cada any som menys, cosa que em dóna força vergonya aliena.

Per què Berga té tantes estelades i Puigcerdà tan poques? És una diferència de composició social? Són més catalanistes que nosaltres? Els moviments polítics catalanistes són més actius? No ho sé, la veritat, però curiositat sí que en tinc, perquè tamoc estem tan lluny ni som tan diferents.

Altrament, em consta que a altres llocs veïns, com la Seu, també s’hi pengen força senyeres i estelades. Què li passa als cerdans i especialment als puigcerdanencs? Ens fa vergonya posar l’estelada? No la sentim com a pròpia?

Novament, no ho sé. Però alguna cosa patina i potser que ens ho fem mirar. Perquè després, a les eleccions, guanyen per majoria aclaparadora els partits catalanistes i en canvi, quan es tracta de fer una demostració pública, tothom desapareix. És que l’11 de setembre tothom marxa a la platja, o què?

3 Comments:

At 4:36 p. m., Anonymous pere said...

NO S'HA DE CONFONDRE CATALANISTA AMB INDEPENDENTISTA. l'AMIC DE CAMPORRELLS NO EN TÉ NI UN PEL D'INDEPENDENTISTA.

 
At 5:07 p. m., Anonymous pere said...

Mireu aquest comentari

http://alp2500.blogspot.com.es/2012/09/navarro-i-duran-on-aneu-companys.html

 
At 8:51 p. m., Blogger Núria said...

Comparat amb llocs com Berga la Seu també es queda curta. Aquí es veuen senyeres però poques estelades. He pensat que potser no en troben als comerços. Però actes com despenjar una estelada al campanar de la catedral o a l'Ajuntament és de possibilitat molt remota.
Com pot ser que dos ciutats amb anteriors Ajuntaments d'ERC es mostrin tan passius?

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home