10 de juliol 2008

Les empreses i el túnel del Cadí

Novament es nega a les empreses de la Cerdanya, el Berguedà i l'Alt Urgell el poder fer servir gratuïtament el túnel del Cadí, quan aquesta possibilitat ja es troba disponible per als ciutadans d'aquestes comarques des de fa cosa d'un any.

Que algú m'ho expliqui. Quin sentit té? Si sóc empresari, sempre puc fer servir la meva tarja personal per passar el túnel i no me'l cobraran. És igual que hi vagi per temes particulars o per temes empresarials. Això sí: si tinc una empresa amb un munt de treballadors que han de fer servir el túnel, tots ells hauran de tenir la tarja.

És això el que volen? Quin sentit té? La veritat és que m'ensumo que aquí hi ha gat amagat. De fet, no m'estranyaria que ara que no ens han pogut fotre l'aigua del Segre per la galeria de serveis del túnel, es facin enrere amb alguna capciosa excusa i ens diguin que torna tocar a pagar.

De fet, ja ho van insinuar: si el túnel es desdobla, haurem de tornar a gratar-nos la butxaca. Doncs, mirin, per nosaltres no ho facin, d'acord? Ja ens està bé com està el túnel. No cal que el desdoblin. Total, per a què? Si tampoc pujarà més gent per moltes boques que li posin al túnel i potser ja està bé de fer destrosses a una muntanya ubicada dins d'un parc natural.

Per cert, que ja fa molts mesos que no se'n sent a parlar ni un mot del túnel de Toses. Ha tornat el projecte a dormir el somni dels justos? Va morir amb el gloriós nou finançament de l'Estatut? L'estat està en crisi (a Catalunya, és clar)? Haurem de continuar aïllats de les comarques de gironines per aquesta magnífica collada que déu la tingui on vulgui menys al rebost de casa meva?