19 de gener 2012

Neteja de carrers

Dissabte passat vaig ser a Tossa de Mar i a Lloret de Mar, dues poblacions marines ben turístiques de la Costa Brava. La veritat és que em va impactar com n’estaven de netes, cosa que no puc dir, per exemple, de Puigcerdà.

És cert que és temporada baixa i no deuen tenir res a veure amb l’estiu, quan gentades enormes de persones les invaeixen. Però també és temporada força baixa a Puigcerdà (no ho hauria de ser, però entre la crisi i la manca de neu, ho és de facto). I tot i així, d’un temps ençà, quan camino per la Vila, he de mirar contínuament el terra no sigui que trepitgi alguna cosa ben desagradable.

Li podem donar la culpa als serveis de neteja, però és evident que resulta del tot impossible per qualsevol servei d’escombraries que no sigui omniscient, fer-se càrrec de les tifarades i les pixades de gos tan presents als nostres carrers. Què passa amb els amos d’aquests gossos? Que a casa seva no els van ensenyar urbanitat? Ni a l’escola? És que no tenen vergonya? Suposo que no, que la vergonya era verda i se la va menjar un ase.

No sé quin és el perfil típic de l’amo-porc de gos que tenim en aquest poble, però m’és ben igual. També és cert que les autoritats municipals podrien controlar-ho una mica més, però sóc conscient que no podem posar un policia municipal a cada cantonada, però crec que caldrà posar-hi remei perquè en alguns llocs s’està arribant a extrems indignants.

Si altres poblacions més grans i més turístiques poden tenir els seus carrers nets, em temo que nosaltres també podríem. I si la gent no és cívica per les bones, que es dispensin unes bones multes, que a més a més, vindrien molt bé per a les malmeses arques municipals.

6 Comments:

At 6:42 p. m., Anonymous jordi said...

totalment d'acord i ja posats els que llencen les bosses d'escombraries a la paperera.

 
At 6:53 p. m., Blogger Joana said...

Et puc dir que a Barcelona, la cosa va per barris. Abans de les festes vaig baixar al centre i vaig quedar bocabadada de com carrers com el del Call estava impecable, no el reconeixia, ahir a Sarrià, el mateix, això si, ni un cendrer ni paperera, que faig amb la burilla de la cigarreta? Ara al carrer de casa, de tot i a l'estiu no es pot ni tenir la finestra oberta, la paret de l'escola que hi ha al davant és l'urinari de gossos i animals de dues potes. No crec que la gent sigui més cívica a Tossa o Lloret que a Puigcerdà o segons quins barris del meu poble, suposo que és més aviat cosa del servei de neteja.

 
At 5:16 p. m., Anonymous pere said...

A casa no ho sé. A les escoles segur. No ho dubtis.

 
At 8:17 p. m., Anonymous Anònim said...

Qualsevol localitat del nostre país és un cendrer. Vivim en un cendrer que es neteja quan plou...

 
At 11:14 a. m., Blogger Rafel said...

A les escoles sí. Potser és conseqüència de la teleescombraries?

 
At 5:31 p. m., Anonymous Sebi said...

Com a botiguer de la Vila, us puc dir que jo si que n’estic ben fart de netejar dia si i dia també els regalets que em deixen a les parets del meu local, però val a dir que altres poblacions com la que has dit de Tossa no son més bon exemple, us asseguro que a cada poble tenim un problema, i el de Tossa p.e. és la riera, allà sempre que hi passo hi ha gent amb el seu gos, i tampoc fa gaire bon efecte, és clar que per mal efecte d’aquella població (i tinc la sort de anar-hi cada any ja sigui estiu o hivern), és que molta gent encara deixa les escombraries a la porta de seva casa perquè el camió les hi reculli allà, talment es feia a Puigcerdà fins els anys 80 (que jo recordi...) no se si es degut a que els falten containers però com diu aquell, ‘a cada casa cuecen habas’...

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home