24 de maig 2007

Reflexions preelectorals (II)

La primera cosa que se’m ve al cap quan penso en les eleccions és si val la pena anar a votar. Per descomptat, tinc les idees clares i jo sempre vaig a votar, no només perquè pensi que és la meva obligació com a ciutadà responsable, sinó perquè si no hi vaig, després no em podré queixar de les coses que no m’agradin de manera conseqüent.

Molta gent diu: Tant se val, són tots iguals! Però pensem-ho fredament. No tots són iguals. Alguns són més creïbles que d’altres; alguns són més divertits, més innovadors o sabem què podem esperar d’ells, pel bo i pel dolent. Alguns es preocupen de la cultura i altres passen olímpicament. Alguns volen fer habitatge social i altres ho diuen, però després no ho fan. Alguns prometen qualsevol cosa només amb la finalitat de cridar l’atenció i altres elaboren acuradament un programa de govern.

Ja veieu no tots són iguals. Hi ha diferències notables, tant en la composició de les llistes, com en els programes. Penseu que algunes formacions polítiques es preocupen no només que hi hagi paritat entre homes i dones (exigible per llei als municipis de més de 5000 habitants), sinó que procuren que hi hagi elegibles de diferents edats, professions i sectors socials. Altres, en canvi, es limiten a fer les llistes amb criteris més partidistes o amb allò que bonament poden.

La principal pregunta que crec que cal que ens fem abans d’anar a votar és: què volem per Puigcerdà? Quin volem que sigui el nostre futur per la propera dècada? És això i no altres coses el que hauríem de tenir al cap quan anem a votar el proper dia 27 de maig.

Volem un monocultiu basat només en el turisme i en quatre serveis? O volem una economia més diversificada i, per tant, més sana? Volem grans equipaments o una gestió acurada del dia a dia? Aquestes coses no haurien de ser incompatibles, però per algun estrany motiu, ho solen ser. Els governs que es dediquen a construir piràmides, no es preocupen gaire dels seus conciutadans en les coses del dia a dia.

I unn cosa similar sol passar amb els bons gestors, que es dediquen a sanejar deute, acumular patrimoni i fer que les coses funcionin: que solen oblidar-se de fer cap gran projecte que motivi i tiri endavant el poble i això sol tenir conseqüències negatives a llarg termini.

Per sort, a Puigcerdà tenim sis llistes electorals entre les quals podem escollir. Crec que hi ha representació de tots els sectors socials i de diferents edats i professions, així com de totes les ideologies. Hi ha gent que ha estat manant molt de temps i que té experiència, gent preparada per substituir-los i gent amb projectes innovadors. Hi ha una mica de tot i cadascú triarà allò que cregui més convenient per als seus interessos.

L’única cosa que demanaré des d’aquest bloc –que no és partidista- és que aneu a votar. Entenc que hi hagi molta gent cansada després de votacions molt seguides com les autonòmiques passades o els referèndums de l’estatut i de la constitució europea. Jo particularment estic encantat de poder votar. Tant de bo ens deixessin votar més! Però ni parlar-ne, no fos que ens creguéssim que estem en una veritable democràcia i poguéssim aixafar-los la guitarra més sovint…

3 Comments:

At 4:49 p. m., Anonymous Anònim said...

de que serveix anar a votar, si jo voto a un i despres pacten erc i psc no em diguis que no em puc queixar. porto massa temps votant i despres aquests fan el que volen. doncs no voto i punt.

 
At 5:09 p. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

Bé, cadascú fa el que vol amb el seu vot, però crec que si fas això, estaràs castigant precisament a qui menys culpa té, no trobes?

 
At 12:34 p. m., Anonymous Anònim said...

Jo penso anar a votar, encara que penso que un canvi de poder serà molt difícil.

Les eleccions no són una qüestió de guanyadors o perdedors sino d'expresar la nostra opinió política, encara que no sigui la majoritaria.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home