27 de desembre 2009

Balanç personal

Quan miro la quantitat d'entrades que he fet en aquest bloc (544) des del febrer del 2006, quan el vaig obrir, arribo ràpidament a la conclusió que he escrit força. Si fem cas de les estadístiques, surt a una mitjana de 11,5 entrades per mes, o sigui, una cada 3 dies, si fa no fa.

La major part dels temes tenen relació amb la Cerdanya o amb fets relacionats amb la Cerdanya, tot i que també hi ha reflexions socials, polítiques i lingüístiques. De fet, hi ha una mica de tot.

El bloc -si he de fer cas als comptadors interns- se'l mira força gent cada dia, tot i que he de reconèixer que mai no he escrit per tenir més o menys audiència. La prova és que no m'he decidit a posar un comptador de visites fins fa poc menys d'un mes.

D'altra banda, pel que fa al contingut, si veiem els elogis i els retrets que molts lectors s'han dignat a deixar a la secció de comentaris, molts dels temes que he tractat són força punyents.

I després, és clar, estan les conseqüències, que n'hi ha hagut. En determinats sectors estic poc menys que vetat, cosa que considero una llàstima, perquè mai no he tingut la voluntat d'anar a favor de ningú ni en contra de ningú. Simplement, he posat per escrit la meva opinió raonada de la manera més educada possible.

També hem vist en aquest període altres blocs que no han seguit aquesta tendència i que s'han emparat en l'anonimat per fer greus desqualificacions personals contra persones particulars i polítics, cosa que trobo molt lamentable.

És el que té internet: la possibilitat de l'anonimat. És per això que sempre he signat els meus escrits amb el meu nick i el meu nom real, per evitar suspicàcies innecessàries. Que això m'ha guanyat enemics? Bé, què li farem! No era la intenció. Però entenc que quan algú se sent criticat pugui reaccionar de mala manera.

De fet, si hagués estat la intenció, aquest bloc hauria estat molt diferent. Els temes, possiblement haurien estat els mateixos, però hauria acompanyat les "denúncies" amb fotografies, dibuixos humorístics i hauria emprat un llenguatge molt més àcid. I per descomptat, sempre des de l'anonimat.

També us he de dir que mai ningú d'aquells que s'han pogut sentir criticats no m'han vingut i m'han dit: Escolta, t'has passat, per això o per allò. S'han limitat a posar-me al sac dels enemics, amb la qual cosa tothom ha sortit perdent.

Sóc el primer de reconèixer que em puc equivocar en les meves opinions. A fi de comptes, per les meves mans no passen els documents oficials que passen per les dels polítics i reconec que em poden mancar dades. Crec que estic ben informat, però això no vol dir que sigui perfecte ni de lluny.

És per això que he trobat molt significativa la manca de debat. Quan hi ha hagut algun comentari al bloc, generalment ha estat d'un d'aquests dos tipus:

- Molt bé, nano, continua fontent-los canya! (???)

o bé:

- És lamentable que sempre et figuis amb tal o qual persona/institució.

Cap de les dues aporta cap raó, com podeu veure. Fotre canya a qui? I per què? I què en trauré de ficar-me amb no-sé-qui si després continuaran fent allò que els roti?

I si tan lamentable és el que dic, per què no es contraargumenta?

En fi, sigui per un motiu o per un altre, crec que a la comarca hi ha una mancança molt seriosa de cultura democràtica per part de tothom. La crítica sempre és considerada destructiva i personal, mai com un toc d'atenció d'un ciutadà de a peu.

Quan no estic d'acord amb l'acció del govern, li estic fent el joc a l'oposició. Com si no tingués altra cosa que fer! L'oposició que faci la seva si mai vol conquerir el poder. Però no serà gràcies a aquest bloc, això us ho ben asseguro, ja que només són opinions.

Si el polític de torn té por de les opinions d'un ciutadà corrent, potser que s'ho faci mirar. No represento cap grup, ni cap partit, ni cap lobby. Només sóc un vot que, quan arribi l'hora, serà dipositat a l'urna corresponent, per això no patiu, però no em considero cap cavall de Troia ni cap veu clamant al desert.

Tanco l'any amb aquesta reflexió perquè darrerament he vist que, tot i sense voler-ho, el bloc s'ha polititzat en excès. Per tant, el proper any, continuaré tocant els temes que afecten a la nostra comarca, però procuraré fer-ho des d'una perspectiva més àmplia.

Això no vol dir que deixi de dir què opino sobre les coses, però s'apropen les eleccions i no vull que se'm confongui amb un altre partit polític. Així que continuarem opinant, però d'una manera més calmada.

La política de partit, que la facin els partits, que aquesta és la seva tasca. Jo em limitaré, quan pugui i vulgui, a opinar.

Bon Any a tothom!

2 Comments:

At 4:55 p. m., Anonymous jordi said...

Mai plou a gust de tothom, com jo entro cada dia, et segueixo al dia. Això no seria el mateix sense la teva visió de la Cerdanya.
Felicitats.

 
At 11:43 p. m., Blogger Rafel said...

Enhorabona pel camí recorregut. Encara que habitualment des de Can Fanga, comparteixo la teva visió sobre la Cerdanya i el país en general.
A vegades cal criticar qui vol fer un país potiner i on l'herba no creix després d'haver passat, i això pot passar amb un urbanita o amb un cerdà.

Salut i Bon Any 2010

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home