09 de desembre 2009

Colla de salvatges

El dia abans de la inauguració del pessebre monumental ubicat a la plaça Santa Maria de Puigcerdà, algun graciós (o graciosos) van decidir que allò no podia ser i es van dedicar sistemàticament a destrossar el pessebre. Afortunadament va poder ser reconstruït, amb presses i amb l'ajut d'uns quants voluntaris, a temps per a la seva inauguració.

Ja he parlat altres vegades dels brètols i de les salvatjades que alguns incívics (per no fer servir una paraula més forta) ocasionen al mobiliari urbà de la Vila, o al seu arbrat, però és que algunes coses dolen més pel simbolisme que representen.

Jo, que no em considero creient, trobo del tot inacceptable que s'ataqui d'una manera tan grollera un símbol cristià com és el pessebre. És més, encara que hom no es consideri cristià o creient, no deixa de ser una obra d'art i un regal al poble. Només per això ja caldria tenir un cert respecte.

Però sembla que el civisme no està de moda. Algunes persones tenen tan poques neurones al seu cervell que si els poses una llanterna a l'orella se'ls il•luminen els ulls, de tan poca massa encefàl•lica com en deuen tenir.

La destruccció de símbols artístics i religiosos presagia el pitjor. Demostra que en la nostra societat hi ha un càncer amagat que es dedica a destruir allò que representa quelcom de positiu per als demés. No em puc creure que es tracti d'una simple bretolada. I si fos només això, em pregunto què deuen tenir al cap els personatges sinistres que han fet malbé el pessebre.

El més important de tot és la convivència pacífica i l'acceptació de l'altri. Jo puc no creure en segons què, però ho respectaré i fins i tot lluitaré per tal que un altre pugui exercir el seu dret de consciència i la seva llibertat. Pel que sembla, no tothom pensa així.

Potser estic exagerant. Potser no va ser més que una bretolada de quatre borratxos drogats que la van emprendre amb el pessebre perquè era visible i que, sinó, l'haurien empès amb qualsevol altra cosa. Tot i així, es veia venir. Fa uns dies, quan estaven muntant el pessebre recordo haver fet el comentari:

- Aquest pessebre no arribarà sencer al dia de la seva inauguració.

Hauria preferit equivocar-me, però hom ja és gat vell i m'ho veia venir. Siguin autóctons, siguin foranis, a la Vila tenim una col•lecció de cretins que no respecten res i als quals tot se'ls en fot. Només espero que algun dia esbrinem qui són aquests "angelets", com a mínim per tenir-ne constància i saber de quin mal ens dol.

1 Comments:

At 3:55 p. m., Blogger Meister said...

Jo vaig fer un comentari similar i em vaig equivocar d'una nit, exactament.

El dia que tinguin la desgràcia de ser filmats (encara que sigui il·legalment) s'hauran acabat els problemes ja que, encara que no puguin ser condemnats per desperfectes al mobiliari públic, els tindrem fitxats i potser serà més fàcil prevenir actes com aquest.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home