21 de juliol 2009

Universitat petita

S’ha conclòs una altra edició de la Universitat d’Estiu Ramon Llull de Puigcerdà que l’AUCer organitza, amb notable èxit de cursos i d’assistència de públic, tant a les classes com als actes extraescolars.

Enguany he pogut participar d’un parell de cursos (el d’Òpera i el d’Història) i estic molt satisfet del nivell de tots dos. Només trobo un parell de “peròs” que m’agradaria comentar.

El primer, és la coincidència en el temps amb el FestCat de Llívia. No es podrien coordinar per fer-los en setmanes diferents? És que crec que tenen força públic comú que podria estar interessat en assistir a ambdues activitats formatives.

La segona és que la Universitat d’Estiu de Puigcerdà ha tingut tant d’èxit que s’ha quedat petita. M’explico: les aules de primària no són, em penso, el millor espai per un munt d’adults. Alguns cursos estan massificats i el problema no és tant la quantitat d’alumnes en si mateixa, com els espais docents, petits, incòmodes i mal ventilats.

Sobre aquest tema, i sortint-me una mica del tema, al curs d’òpera recordo els comentaris d’un senyor que, per altres insunuacions que va fer, era més aviat de dretes, que es queixava dels mitjans disponibles a l’aula. Bé, doncs són els mitjans de què disposa un aula normal d’una escola pública normal. És clar que, com que ell deu portar els seus fills a una bona escola privada, aquest problema no el deu tenir.

3 Comments:

At 1:36 p. m., Anonymous el molinero said...

discrepo, les escoles publiques moltes vegades estan més ben dotades , en material escolar i estructura ( edificis,, patis laboratoris, biblioteca, etc...) que les concertades o privades. Aquestes es miren més la despessa.
Una altra cosa es l'abient que hi ha dintre ( getos, inmigració )
i no em sembla bés que siguis tan despectiu amb la gent de dretes, a ultima hora aquest pais ha estat governat per la dreta durant 23 anys , i no ha anat pas pitjor que ara, no?

 
At 1:39 p. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

No sóc pas despectiu amb la gent de dretes. Em limitava a fer esment d'un comentari que sí que va ser fer amb despectivitat, t'ho asseguro. A més, et recordo que jo sóc d'ideologia liberal.

 
At 9:01 p. m., Anonymous Rafel said...

Exacte, jo hi vaig ser al FESTCAT de Llívia i no em puc partir per la meitat. Totes dues iniciatives són bones i s'ha de fer més esforços en sumar.
També comentar que els espais de Llívia on es feien no són del nivell que una activitat com el FESTCAT es mereix ( antiga caserna de la Guàrdia Civil, escola pública, planta baixa de l'Ajuntament ( amb terra nou ja escrostonat...)

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home