18 de gener 2010

La plaça de l'Ajuntament

Aquest cap de setmana vaig anar a veure la remodelada plaça de l'Ajuntament i no em va desagradar gens. És cert que queda una mica buida i que hi ha massa ciment pel meu gust, però també abans era una plaça dura, només que plena de cotxes.

La part més interessant potser, són les grades per asseure-s'hi i contemplar la Cerdanya. Abans només hi havia dos bancs de pedra i s'ocupaven fàcilment. Ara, l'espai disponible és molt més gran.

He de dir que, de tota manera, se'm fa una mica estranya. No sé si perquè està configurada a diferents nivells o perquè estic massa acostumat a veure-la com era abans, però en qualsevol cas haurem d'esperar a veure com evoluciona i quin ús en fan els ciutadans i els turistes.

Pel que fa al passeig 10 d'abril, esperaré que les obres estiguin enllestides, però tampoc em desagrada la configuració. Passa una mica el mateix: estic massa acostumat a veure'l arbrat i ara se'm fa estrany. Haurem d'esperar una mica.

És evident que Puigcerdà necessitava una reforma urbanística del centre històric. No entraré en si aquesta és la més adient o no, perquè je n'he parlat a bastament en altres posts, però crec que, com a mínim, s'ha canviat l'aspecte del centre urbà, si això és el que es pretenia.

Crec que manquen alguns detalls, però espero que amb el temps es corregiran. Ara caldrà esperar a que enllesteixin les obres de la plaça Cabrinetty i arribi l'estiu per poder veure quin ús intensiu en fan els ciutadans dels nous espais públics.

3 Comments:

At 3:22 p. m., Blogger Joana said...

Ahir vaig ser-hi i s'em va fer rara, com a mirador m'agradava més abans, però sóc molt rara.

 
At 11:05 p. m., Blogger Rafel said...

L'espai ha millorat i serà qüestió d'acostumar-se.

 
At 4:52 p. m., Anonymous Gael said...

A mi no em desagrada la nova plaça. Segurament no és perfecta i li podríem trobar aspectes negatius.

S'hi pot caminar i ofereix una visió més oberta a la vall, sense cotxes pel mig i amb la barana en un nivell inferior. De totes maneres, el que impedeix gaudir del tot de la panoràmica és l'ascensor que, per una altra banda, va prou bé, quan funciona, per a les persones que l'utilitzen.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home