08 de setembre 2009

Dissabte a Organyà

Aquest cap de setmana vaig estar a la Fira del Llibre del Pirineu que se celebra a Organyà per presentar el meu llibre. Va ser una experiència molt interessant i enriquidora poder presentar un llibre al lloc on, en certa manera, va nèixer la nostra llengua.

De tota manera, potser el que més em va colpir va ser poder veure l'enorme millora que ha experimentat el centre històric d'Organyà des del darrer cop que el vaig visitar fa pocs anys, també en ocasió de la Fira del Llibre del Pirineu.

La plaça ha estat completament remodelada i les façanes de moltes cases han estat renovades i pintades. De fet, el poble semblava tot acabat de pintar, gairebé nou. Va ser una sensació molt agradable poder passejar pels carrerons del centre d'Organyà, amb els seus balcons de fusta guarnits amb flors.

Tornant a la Fira, hi havia força llibres, si bé gairebé tots els que m'interessaven ja els tenia. Això és una bona notícia, perquè demostra que la distribució de les obres pirinenques ha millorat molt.

Tot i així, encara costa de trobar segons quines obres de comarques fins i tot veïnes, com l'Alt Berguedà o d'Andorra. Vaig trobar a faltar un apartat de llibres aranesos en occità, però suposo que no es pot tenir tot.

Des d'aquí, vull felicitar entusiàsticament els organitzadors de l'event i desitjar-los que pugui continuar endavant durant molts anys.