08 de maig 2009

Síndic de Greuges municipal

Una de les coses que admiro de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, sense entrar en disquisicions polítiques partidistes, és l'existència d'un Síndic de Greuges municipal. De moment, pel que tinc entès, és l'única capital de l'Alt Pirineu que en té un.

Jo em pregunto: hi ha algun motiu lògic pel qual Puigcerdà no en pugui gaudir d'un? Per què no es vol implantar aquesta figura tan útil a l'hora de defensar els drets dels ciutadans davant dels abusos del poder municipal?

Suposo que la pregunta es respon ella sola. En una època en què tot són mesures recaptatòries i en què la pressió sobre el ciutadà i -per què no dir-ho- un cert menyspreu per l'opinió del poble, una figura con un síndic de greuges potser fóra massa incòmoda.

Però jo crec que aquells municipis que en gaudeixen d'un, tenen molta millor salut democràtica que els que no en tenen. A fi de comptes, qualsevol mesura que ens protegeixi als ciutadans dels excessos del poder és saludable i recomanable.

1 Comments:

At 1:23 a. m., Blogger Meister said...

Jo ja tinc el candidat perfecte...

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home