02 d’abril 2020

Matar virus a canonades


Aquest mateix matí he sentit per la ràdio una notícia que m’ha semblat força surrealista: el president de les Filipines, en Rodrigo Duterte, ha donat instruccions a l’exèrcit i a la policia de disparar a matar a tothom que no respecti el confinament pel Coronavirus. Apa que no!

Clar, que la cosa no és nova. Alguns cerdans força radicals van proposar, mig seriosament, mig de broma, de posar-se al túnel del Cadí amb una escopeta per tal d’evitar que la gent amb segones residències vingués a passar el confinament a la Cerdanya.

Però la Història té memòria fugissera i això ja havia passat en ocasions anteriors. Posaré un parell d’exemples.

En Lluís Obiols, arxiver i historiador i president de l’Institut d’Estudis Comarcals de l’Alt Urgell ens feia notar en un missatge a les xarxes socials, que: L’any 1651 hi va haver una epidèmia de pesta a tot el país. Quan els cònsols de Puigcerdà van veure que “arribave tanta gent, y principalment de Barcelona, se deliberà [que] se fessen barracas en Saltèguel”, a la vall de la Molina, per tenir les persones aïllades i evitar el contagi de la Vila. Al cap d’uns dies, alguns d’aquests aïllats es van acostar a Puigcerdà, i “los dits quatre cònsuls, ab altre gent, los tiraren quinse o setse escopetades, fent-los tornar a Saltèguel”.

Encara més, la Rosa Aponte comenta que a la revista “La Campana de Gràcia” es va publicar un gravat humorístic sobre la marxa de nombrosos barcelonins a les seves residències d’estiueig durant l’epidèmia de còlera de 1870.

Ja veieu que la cosa ve d’antic.



3 Comments:

At 11:56 a. m., Anonymous Jordi said...

Poca broma amb Duterte, ha sigut molt conegut per acabar a Filipines amb les grans màfies.
L'exercit i la policia entrava on hi eren aquestes màfies a trets, es carregaven a tothom i cap a casa.
Jutges? quins jutges?

 
At 1:38 p. m., Blogger Joana said...

La cosa està així! "xivatos" que assenyalen a la gent. Diuen que el confinament està ensenyant el costat solidari de la gent. No sé, no sé jo si el més solidari o el més cabró. Sense anar tan lluny, jo mateixa he marxat d'un grup de whats, de les companyes de l'escola de l'EGB, em van recriminar i criminalitzar la meva posició, no opinar de la mateixa manera. les vaig engegar, això sí, em vaig quedar descansada abans de deixar el grup

 
At 2:51 p. m., Blogger yarhel said...

Jordi: Sí, Duterte no és per fer-li bromes. Quin paio!

Joana: Ben fet que has fet! És molt trist no poder opinar diferent de la dictadura de la majoria :(

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home