23 de febrer 2016

Una nova colla gegantera a Puigcerdà



A Puigcerdà el món dels gegants continua viu. Recentment s’acaba de constituir una nova colla de gegants, dita dels Gegants Vells de Puigcerdà, que pretén recuperar els gegants tradicionals de Puigcerdà, que es troben en un cert mal estat de conservació i que són propietat de l’Ajuntament.

La colla neix amb moltes ganes i estan recaptant fons per poder restaurar els gegants vells de Puigcerdà, en Puig i na Cerdana, que actualment es troben custodiats al magatzem del Museu Cerdà.

La colla està formada per un col·lectiu força nombrós, amb gent procedent de tota la comarca, no només de Puigcerdà. I encara que diguin que no volen mals rotlles, el cert és que el seu naixement s’ha vist catalitzat pels “problemes” haguts amb la colla que fins ara funcionava sola a Puigcerdà, degut a temes de cert simbolisme polític (banderes, himne espanyol i demés).

Potser el més interessant és l’esperit col·laboratiu amb què neix la nova colla, que pretén involucrar tot el municipi i totes les associacions culturals en les activitats que volen organitzar. Això em sembla una novetat i molt positiva. Tant de bo, tothom tingués un esperit col·laboratiu similar a la Vila!

1 Comments:

At 3:49 p. m., Blogger Juan Amaro said...

Una pequeña gran puntualización Enric. NO existen banderas ni intereses políticos en la nueva colla.
El o los objetivos son tremendamente ambiciosos pero también puedo decir que el doble de contagiosos.
Unificador, integrador, y también en la defensa de las más ricas tradiciones culturales catalanas que no quedan sólo en el mundo geganter sino que intenta rescatar y potenciar el uso de instrumentos musicales tradicionales algo que se va perdiendo poco a poco y de forma peligrosa.

Es también innovador en lo que refiere al mismo Mòn geganter, tanto, que el proyecto tiene como norte crear lo que desde siempre ha faltado en la villa y que es crear cultura y afción gegantera.

Un proyecto del cual puedo decir que he colaborado en su creación y redacción con la ayuda de una vecina que se ha ganado mi respeto, mi cariño y mi apoyo incondicional.

Dicen que la pedagogía es un estilo de vida y esta señora es una gigante dentro de los gigantes.

Espero que la nueva colla tenga el apoyo de todos los vecinos de la villa y seguro que el que hoy dude cuando comience a ver los primeros pasos apoyará a esta colla incondicionalmente.

Por la rica tradición de esta tierra, por estos vecinos dispuestos a que siga viva y pujante, por su empeño en mantener la historia, la cultura y lograr que lejos de vivir de recuerdos vivamos el presente con aquellas figuras que habian pasado casi a ser estorbo estén pronto nuevamente en las calles de Catalunya y en especial de Puigcerdà.

Por mucha y mucha vida al Mòn geganter.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home