06 de febrer 2009

Tres anys de 'A la balitresca'

Avui es compleixen tres anys justos del primer post de 'A la balitresca'. Allò que va començar com una mena d'exercici lingüístic, ha esdevingut gairebé un bloc informatiu, pel que m'ha dit molta gent, que el fa servir per informar-se de l'actualitat cerdana.

Crec que una de les mancances principals de la nostra comarca és l'absència d'un mitjà de comunicació propi i autòcton prou fort, com al seu dia ho va ser la revista Rufaca o bé fins fa pocs anys, Ràdio Pirineus.

Però donat el desert informatiu local, cobert com bonament es pot amb premsa gratuïta (De Pànxing, Reclam, Belluga't, Viure als Pirineus, El Campanar), amb iniciatives de caràcter regional, com la revista Cadí-Pedraforca o amb les seccions comarcals d'alguns diaris regionals, especialment, Regió 7 o el Diari de Girona, la informació es troba dispersa i moltes notícies poden arribar a passar desapercebudes.

'A la balitresca' m'ha representat poder disposar d'una finestra oberta al món per explicar el meu particular punt de vista sobre la comarca, la llengua i alguns aspectes socials del meu interès, cosa que m'ha produït grans satisfaccions i alguns problemes.

Per exemple, arran d'alguns comentaris que he fet al bloc, algun polític local s'ha rebotat amb mi i ha arribat a dir-ne de molt grosses sobre la meva persona, cosa que demostra el tarannà poc democràtic i dictatorial d'alguns elements que ens governen. Però en fi, que li farem!

He procurat ser sempre molt respectuós amb les meves opinions i expressar-les tan raonadament com he pogut. Si no coincideixo amb el parer d'algú, és normal. El que no ho és tant és que se'm vulgui estigmatitzar per això. Però en fi, allà cadascú. Com resa la dita castellana: "Arrieros somos y en el camino nos encontraremos".

En general, a la gent li ha agradat poder disposar d'una font d'informació independent, que parlés clar i català sobre la realitat local, cosa que no sempre es troba. Segurament que m'he equivocat molts cops o he pogut malinterpretar algunes informacions que m'arribaven, però puc assegurar que ha estat de bona fe.

En tot cas, espero poder continuar amb el bloc molts anys més i mentre hi hagi lectors, em donaré plenament per satisfet. Gràcies, doncs, a tots vosaltres.

3 Comments:

At 12:01 p. m., Anonymous Anònim said...

Fa temps que et segueixo, des de "El Mundo De Yarhel" intervencions de LLAMP. Moltes felicitats i gracies per estar aquí.

 
At 12:38 p. m., Anonymous Anònim said...

Fa un parell d'anys, arran d'un treball per la universitat, buscava informació per internet sobre les villes de Puigcerdà. Va ser així com vaig descobrir el teu blog, ja que hi havia un post on en feies referència. Des d'aleshores he entrat sovint al teu blog per anar seguint tot el que es cou a la comarca. Es cert que te una utilitat com a blog informatiu; però també és molt interessant a nivell de reflexió ja que dona una visió crítica sobre els esdeveniments (encara que a vegades pugui no coincidir amb la visió d'aquell que ho llegueix, es tracta d'això, de donar una opinió!).
Moltes gràcies per la feina!

 
At 12:08 p. m., Blogger Núria said...

Felicitats, Enric! M'agrada la manera que tens de tractar els temes, les coses clares però amb respecte. Sense viure a la Cerdanya però veïns de comarca, te n'adones de que "en todas partes cuecen habas". Llegint-te he descobert que tenim moltes coses en comú: el país, la natura, la cultura, la informàtica... I el més important, sense els blocs no ens hauríem conegut!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home